.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایت «حماسه سرا» از «حماسه خوان» ؛
پروازحماسه خوان لشکر۲۵ کربلا / راز ماندگاری اسماعیل پورها چیست؟
شمال نیوز : قطعا" این نام و این کار، به مرز جاودانگی رسیده و محتوای اشعار حماسی اش می تواند در اقبال نسلهای نو از راه و اراده و عقیده نسلهای دفاع مقدس و دفاع از حرم همچنان تأثیرگذار و هدایتگر باشد.
پروازحماسه خوان لشکر۲۵ کربلا / راز ماندگاری اسماعیل پورها  چیست؟

شمال نیوز : شاید بسیاری ندانند که نوحه حماسی «بهر فتح کربلا با کاروان / میرود این لشکر از مازندران» که توسط مرحوم حاج عسکری اسماعیل پور اجرا شده است و یکی از تاثیرگزارترین نوحه های دفاع مقدس به شمار میرود را چه کسی سروده است .

 

به گزارش شمال نیوز ، به مناسبت عروج این نغمه خوان مخلص که تنها چند روزی از آسمانی شدنش گذشته ، از «دکتر صادقعلی رنجبر» شاعر این شعر ماندگار خواستیم تا روایتی داشته باش از «مرحوم حاج عسکری اسماعیل پور» که ماحصل آنرا با هم میخوانیم :

 

پروازحماسه خوان لشکر۲۵ کربلا

 

این روزها شاهد پرواز ملکوتی و رمضانی یکی دیگر از یادگاران ماندگار دفاع مقدس بوده ایم.

 

بلبلی که صفابخش لاله ها و گلزارهای شهدا و تسلی بخش خانواده های شهدا و نیز مظهر خاطره انگیزی سرداران، رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و ایثار و شهادت بود.

 

نوای دل انگیز و ماندگار

" بهر فتح کربلا با کاروان

می رود این لشکر از مازندران"

 

که به شناسنامه دلیرمردی های تاربخساز مازندرانی ها الصاق شده است، به همراه دهها حماسه خوانی دیگر در اعزام ها و راهیان نور و دفاع از حرم و یادواره ها و سایر همایش ها و بزرگداشت ها، به جاودانه ترین خاطرات مازندرانی ها از سالها جهاد و مبارزه با متجاوزان و بیگانگان تبدیل شده و امروز هیچ مازندرانی نیست که با این زمزمه و آواز ناآشنا بوده و یا دمساز نباشد!

 

عروج عسکری اسماعیل‌پور حماسه‌خوان بهر فتح کربلا + ویدئو

 

جالب اینجاست که حتی تواتر نسلها هم نتوانسته این نغمه را خاموش و یا کمرنگ کند.

 

درگذشت مرحوم حاج عسکری اسماعیل پور و اقبال عجیب مردم از مراسم ایشان از تشییع تا هفتم و نیز مراجعه مستمر به منزل و مزار ایشان اعم از مازندرانی ها و گیلانی ها و گلستانی ها و حتی از تهران و سایر استانها و حضور فعال در کانالها و گروههای مجازی، همه و همه نشان دهنده این پیوستگی و‌محبت اعتقادی است.

 

 «عسکری اسماعیل پور» به همرزمان شهیدش پیوست

 

پیامها و اظهار محبت فرماندهان و سرداران بنامی مانند سردار مرتضی قربانی، سردار نوریان، بیت شهید طوسی، سردار علی اکبرنژاد، سردار شالیکار، سردار رحیمیان، سردار میرشکار، سردار سعادتی و دیگر عزیزان و خیل رزمندگان، همه و همه تقدیر از نقش ارزشمند این پاسدار جانباز در طول سالهای دفاع مقدس و پس از آن بود.

 

قطعا" این نام و این کار، به مرز جاودانگی رسیده و محتوای اشعار حماسی اش می تواند در اقبال نسلهای نو از راه و اراده و عقیده نسلهای دفاع مقدس و دفاع از حرم همچنان تأثیرگذار و هدایتگر باشد.

 

فیلم| نگاه دوگانه غرب با بحران‌سازی‌های کاذب

 

راز ماندگاری اسماعیل پورها علاوه بر زیبایی کارهای ارائه شده، مرهون رزق و برکتی است که خداوند متعال به واسطه اخلاص خالق کار، اعطا کرده است و از این رو توصیه پایانی من، مطالعه شخصیت و اعمالی است که چهارچوب زندگی اش را در این هفت دهه شکل می داد که در رأس همه تقوا و ولایتمداری و دنیاگریزی و استکبارستیزی  ایشان قرار دارد و این حاصل بصیرتی است که همواره در افکار، گفتار و‌نگاهش قابل ملاحظه بود.

 

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

•  شاعر حماسه سرای دفاع مقدس و دفاع از حرم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.842 seconds.